יום שני, 4 באפריל 2016

קטסטרופה בחיפה - עיר חנוקה עם אסטמה

לנמל המפרץ החדש אין שטח עורפי כלל!
עקב כך, חברת נמלי ישראל זוממת להשתלט על שטחים עצומים, שיחסלו כל אפשרות לפיתוח שדה התעופה, פארק הקישון, וחוף קרית חיים.

במקביל פרסמה חנ''י מכרז להקמה, בין הגדה הצפונית של הנחל לשדה התעופה חיפה, של כביש רב נתיבי עם מחלף לדרך חיפה-קריות, מסילת ברזל ומנהרת תשתית.
גם שטח חוות המיכלים בחוף קרית חיים מתוכנן, על פי המפות, להיות חלק של נמל זה.
כל אלה יחסלו כל אפשרות לפיתוח שדה התעופה, פארק הקישון, וחוף קרית חיים. 

פיתרון פשוט הרבה יותר, שהוא זול מאד יחסית, ואינו צורך שטחים כמעט, הוא מנהרה מתחת לשפך הקישון. המנהרה תחבר בין נמל המפרץ לנמל חיפה, ותאפשר שימוש בכל התשתית התחבורתית והלוגיסטית של נמל חיפה, ואזור התעשיה חוף שמן, בלי צורך ליצור תשתיות חדשות כלל וכלל!

אין צורך לחפור מנהרות כאלה. משתמשים בתבניות בטון מוכנות, שאותן משקיעים באפיק הנחל.

כביש מנהרה מתחת לנהר

אילוסטרציה של נמל המפרץ החדש, שמוקם מצפון לשפך נחל ונמל הקישון

תוכנית נמל המפרץ - באפור שטחי המכולות שמקיפים את נחל הקישון ושדה התעופה.
הכתם המוארך הזעיר בירוק כהה במרכז השטח האפור הוא פארק הקישון.

תוכנית נמל המפרץ - מימין נראים שדה התעופה, והדרך המתוכננת לנמל המפרץ שחוסמת את התפתחותו


מעגן הדיג ופארק הקישון הצמוד, בשטח הירוק של כ-30 דונם שנבלע בשטחי נמל המפרץ המתוכנן


מפגינים בפארק הקישון למען שימור הפארק.  שטח הפארק הוא כתם זעיר בתוכנית נמל המפרץ.



הרבה אנרגיות הושקעו בחודשים האחרונים בוויכוחים על השאלה מה נפלט מארובות המפעלים בחיפה. זה חשוב, אבל מה שחשוב יותר זו התמונה הרחבה: איזו עיר חיפה רוצה להיות. עיר של מכולות ומכליות, גדרות וארובות, או עיר של ים, חוף וכרמל ירוק. הניסיון להיות "גם וגם" שהוביל ראש העיר יונה יהב נחל כנראה כישלון חרוץ. לתשתיות ותעשיות יש אופי חמדני, מתפשט ומספח. כשהן מתרחבות, הטבע, הירוק, הים והאוויר מצטמקים.

הקטסטרופה מתרחשת מול העיניים, ובמהירות. הקרב על חיפה מתנהל עכשיו בים, באוויר וביבשה. צריך לקוות שהמערכה עדיין לא הוכרעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה